Z jakich katalogów stron warto skorzystać?
Gdybyś zaczął pozycjonować swoją stronę internetową jakieś kilka lat temu, na pewno dość szybko pomyślałbyś o umieszczeniu jej w przynamniej kilku katalogach stron, gdyż dawniej było to posunięcie oczywiste i jeden z niezbędnych kroków do polepszenia popularności (i przede wszystkim pozycji) witryny. Dziś od tego rozwiązania coraz bardziej odchodzimy.
Nieliczne katalogi stron wciąż utrzymują się na rynku, a najprawdopodobniej za kilka lat kolejna część z nich zniknie i to na dobre. Jeżeli jednak dobrze poszukasz i zaczniesz skrupulatnie wertować i przeglądać różne katalogi, wciąż znajdziesz wśród nich pewne wartościowe katalogi stron, na których mógłbyś od razu umieścić opis swojej strony i coś na tym zyskać. Te katalogi trzeba jednak znaleźć. A po czym można je poznać?
Najpopularniejszymi katalogami są te ogólnobranżowe. Ich nie bez powodu jest zresztą najwięcej. Są proste w użyciu. Przy nich nie musisz zastanawiać się nad tym, czy twoja strona w ogóle do nich pasuje, bo zawsze tak będzie. Takie katalogi umieszczają na swoich platformach strony związane ze wszelkimi możliwymi branżami i dziedzinami. Tematyka nie ma dla nich żadnego znaczenia. A – jak możesz się domyślać – jeżeli coś jest do wszystkiego, w rzeczywistości jest… do niczego. Znacznie lepiej sprawdzają się zatem tematyczne katalogi firm i stron.
Koncentrując się na jednej określonej specjalizacji, nie dopuszczają do tego, by zapanował w nich tzw. „bałagan”, czyli totalny miszmasz różnych witryn, które nawet w najmniejszym stopniu nie są ze sobą powiązane. W tym momencie działania SEO powinny być wyspecjalizowane. Wartościowe nowoczesne katalogi stron nie będą więc skupiać się wyłącznie na umieszczaniu jak największej ilości linków, bo zadbają też o swój ogólny przekaz, czyli o to, by Internauci mogli odnajdywać w nich wartościowe dla nich treści.
Taki katalog jest już w stanie wspomóc twoje pozycjonowanie stron. Tylko cały sekret tkwi w tym, by rzeczywiście coś takiego znaleźć. Sam też jesteś w stanie wpłynąć na to, jak skuteczne będzie dla ciebie zastosowanie katalogów. Przyłóż się przede wszystkim do tworzenia opisów. Wszystkie teksty, które umieścisz przy swojej stronie w katalogu, muszą być unikalne i ogólnie wartościowe.