Reklama w postaci krówek reklamowych
Reklamy są bardzo blisko nas – wszędzie, gdzie się zjawimy, mamy uczucie, że ktoś stara się coś nam wcisnąć i do czegoś przekonać. Z reklamami mamy styczność na ulicach, choćby na słupach, gdzie widzimy wiele różnorakich plakatów, na tablicach informacyjnych, na billboardach, na ogrodzeniach, przystankach autobusowych, na konferencjach naukowych, czy uczelniach.
Reklamować można w różny sposób. Stacje komercyjne w telewizji przerywają serwisy informacyjne, rozrywkowe, czy też filmy, byleby tylko wyemitować bloki reklamowy, które trwają niekiedy po dwadzieścia lub nawet trzydzieści minut. Inni inwestują w gadżety reklamowe – zwłaszcza tyczy się to dużych firm, które chcą zachęcić swoich przyszłych pracowników do aplikowania na dane stanowiska, np. na targach pracy pojawiają się z szeregiem różnych przedmiotów – do popularnych należą smycze, breloki, ulotki, długopisy, a także słodycze.
Np. krówki reklamowe, czy też inne cukierki, czekolady czy różnego rodzaju słodkości są łatwe do zabrania i spożycia. Dzięki temu jest to duża szansa, że ktoś zainteresuje się firmą ze względu na gadżet. Niektórzy do oferty dodają też np. chipsy, orzeszki, czy też przekąski słone. Ważne jednak jest dla firm nie tylko to, żeby zachęcić słodkościami, ale i dotrzeć ofertą do potencjalnych klientów, a co za tym idzie, aby przynajmniej ta ulotka trafiła do wymagających. Bo istotne jest nie tylko to, żeby się reklamować, ale żeby robić to skutecznie. Żeby to zrealizować, trzeba wiedzieć, gdzie się zareklamować, do jakiej grupy odbiorców trafić, na jakie wydarzenia iść z reklamą, a także ile przeznaczyć na reklamy.